
O spolupráci
První setkání
Na úvodní konzultaci se nejprve seznámíme a probereme Vaše očekávání od terapie. Vysvětlíme si rovněž podmínky spolupráce a zodpovíme případné dotazy. Nemusíte mít jasně formulovaný problém, se kterým přicházíte, jeho pojmenovávání může být součástí samotné terapie. Na závěr společně zvážíme, zda by naše spolupráce mohla být lro Vás vhodná, nebo zda by byla vhodnější péče jiného odborníka, který by lépe vyhovoval Vašim potřebám.
Osobně/ online/ po telefonu
Terapie může probíhat osobně, online prostřednictvím videohovoru (Google Meet) nebo jako hovory po telefonu. Jednotlivé formy setkávání lze různě kombinovat.
Termíny
Řád a pravidelnost je pro některé klienty důležitá, proto Vám mohu rezervovat termín v konkrétní den i hodinu. Nebo podle vašich aktuálních časových možností pokaždé jindy.
Frekvence setkávání
Obvyklá frekvence setkávání je na začátku spolupráce většinou 1x týdně, po určité době docházení se období mezi sezeními prodlužují.
Dle Vaší aktuální situace lze samozřejmě frekvenci setkávání zintenzivnit nebo rozvolnit.
Storno podmínky
Z respektu k vzájemnému času je možné se z domluvené konzultace omluvit nejméně 48 hodin před jejím začátkem. Výjimkou jsou pondělní sezení, kdy je nutno sezení zrušit nejpozději v pátek. V případě, že na sezení nedorazíte, nebo ho s méně než 48hodinovým předstihem zrušíte, hradí se celá částka za nevyužitý termín.
Mlčenlivost
Všechny informace, které se o Vás v průběhu spolupráce dozvím, jsou důvěrné. Výjimkou je oznamovací povinnost závažných trestných činů a odborné supervize, v rámci kterých o Vás mohu hovořit za účelem zkvalitnění mé práce. I v tomto případě však nebudu sdělovat žádné údaje, které by mohly vést k narušení Vaší anonymity. Nutno dodat, že kolegové supervizoři jsou také vázáni mlčenlivostí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o soukromou praxi, nejsou informace o klientech součástí zdravotnické či jiné dokumentace.
Připomínky
Pokud budete vnímat nespokojenost s tím, jak sezení probíhají, neváhejte se na mě obrátit s čímkoliv, co byste potřebovali jinak. Zpětná vazba do terapie patří a může být v rámci terapeutického procesu velmi cenná. Sama Vás budu k dávání zpětné vazby při naší spolupráci vybízet.
Krizové situace
Pokud se stane, že mezi sezeními přijde akutní krize a já Vám nebudu zrovna k dispozici, nebojte se využít následujících linek důvěry a krizových center, které fungují nonstop a jsou zdarma. Některé služby poskytují i krizový chat.
Linka první psychické pomoci - 116 123 (+ chat)
Pražská linka důvěry - 222 580 697 (+ chat)
Linka bezpečí - 116 111 (+ chat)
Krizová centra:
RIAPS - 222 586 768, Chelčického 39, Praha 3
Centrum krizové intervence Psychiatrické nemocnice Bohnice - 284 016 110, Ústavní 91, Praha 8
Dětské krizové centrum - 241 484 149, Cílkova 796/7, Praha 12 – Kamýk
V případě ohrožení života volejte zdravotnickou záchrannou službu - 155
Ukončení
Ukončování terapie je její důležitou součástí a u dlouhodobější spolupráce by její konec měl ideálně být předem naplánován. Je vhodné, abychom měli dostatečný prostor pro zhodnocení naší spolupráce a rozloučení se. I dobře zakončovat je dovednost, kterou si lze díky terapii osahat.